This is an old revision of the document!


Temporary content storage

If you need to make computer calculations for various scenes using the same content, you can upload your content just once on a FTP account. Then, you only need to include in your .vub file the elements that have changed from one scene to another. (for instance, the .blend file)

If you want to benefit from this option, please contact us. We will create for you a FTP account and a temporary storage file on the RANCH. You will receive your credentials by e-mail.

Please, be so kind as waiting our confirmation that your FTP account has been created prior to start any render.

Step 1: Creation and management of the content storage files

  • In your FTP account, you can create multiple subdfolders that can contain many different files.
  • With your favourite FTP client (Filezilla, FireFTP, etc…), upload into the file the elements that need to be reused in different projects.

Blender_8

Step 2: Submission of a project that requires pre-loaded contents

  • On your computer, paste into the main project folder the elements that are not already included in the content FTP folder (the Blender scene for instance).
  • Include a .txt file called UseLocalAssets.txt in the roots of your project folder. The file must include the name of the necessary content FTP folder (in our exemple: classroom).

Blender_10 Blender_11

You can eventually zip your project folder (with 7-Zip, Winrar, etc…) in order to create an archive file. You will need to rename the extension into .vub.

As soon as the RANCH will unzip your archive, it will detect the UseLocalAssets.txt file and will automatically add the content of the FTP folder classroom into the .vub archive file in order to create the complete project.

Warning : if you choose the automatic process, please verify that the path of your folders in the Blender scene are relative and that they are directed toward the correct folder!

A garder à l'esprit

  • Cette fonction n'a pas pour vocation d'être utilisée comme un espace de stockage permanent. Lorsque le(s) dossier(s) de contenus ne sont plus utiles, vous devez les effacer.
  • Les fichiers du dossier de contenus choisi sont toujours ajoutés à ceux de l'archive du projet que vous envoyez. Si des fichiers ayant le même nom sont présents à la fois dans le dossier des contenus et dans l'archive, les fichiers sur le FTP écraseront ceux de l'archive .vub.
  • N'incluez pas de fichiers inutiles dans votre dossier de contenus. Ils seraient tous ajoutés au projet, même s'ils ne sont pas utilisés par la scène, ce qui augmenterait le temps nécessaire à la distribution du projet sur tous les nodes du RANCH.
  • Assurez -vous que tous les contenus devant être utilisés par un projet ont déjà été téléversés sur le RANCH avant d'envoyer votre projet dans la file. Sinon, il est très probable que le processus de validation créé le projet sans tous ses contenus, ce qui conduira à des erreurs dans le rendu final.
blender/stockage.1506693152.txt.gz · Last modified: 2017/09/29 15:52 by ranchadmin